W związku z wprowadzeniem od dnia 25 maja 2018 r. artykułu 33. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym również RODO, zaktualizowaliśmy naszą politykę prywatności.

 

1. Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?

Administratorem danych osobowych, w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U. 1997, Nr 133, poz. 883 z późn. zm.) jest firma SUPPORTSPORT Bartłomiej Karolewski z siedzibą w Krotoszynie, przy ul. Raszkowskiej 27, NIP: 6211671390 – zwana dalej SUPPORTSPORT.

Sklep www.supportsport.pl, którego właścicielem jest SUPPORTSPORT przykłada znaczną uwagę do ochrony, bezpieczeństwa i poufności Twoich danych osobowych. Niniejsza polityka prywatności określa jakie i w jaki sposób zbierane przez nas dane będziemy wykorzystywać, jak je chronić i z kim dzielić. Przetwarzanie przez nas danych osobowych odbywa się zawsze w granicach obowiązującego prawa.

2. Jakie dane osobowe zbieramy?

W celu złożenia zamówienia w naszym sklepie konieczne jest podanie imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, adresu e-mail oraz numeru telefonu.

Natomiast podczas rejestracji konta w sklepie prosimy Ciebie również o samodzielne ustalenie indywidualnego hasła, którego będziesz używać w celu ponownego zalogowania się na swoim koncie w naszym sklepie.

W przypadku kontaktu z nami za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie naszego sklepu, prosimy Ciebie o podanie imienia i nazwiska oraz adresu e-mail.

Podczas korzystania z naszego sklepu mogą być pobierane dodatkowe informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera Klienta lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.

3. W jakim celu zbieramy Twoje dane osobowe?

Podane przez Ciebie dane osobowe służą nam przede wszystkim do realizacji składanych przez Ciebie zamówień. Nadto dane te wykorzystujemy w celu zawarcia z Tobą i wykonania umowy sprzedaży, obsługi reklamacji, tworzenia wewnętrznych raportów i analiz, zalogowania się do własnego indywidualnego konta oraz odpowiedzi na Twoje pytania. Twoje dane osobowe potrzebne nam są również do celów podatkowych i rachunkowych czego wymagają od nas przepisy prawa. Dane zbierane automatycznie na naszej stronie, przeznaczone są do analizy zachowań użytkowników na stronie internetowej i prowadzenia wewnętrznych statystyk naszego sklepu.

4. W jaki sposób przechowujemy Twoje dane osobowe?

Twoje dane osobowe przechowywane są na firmowym komputerze zabezpieczonym hasłem. Komputer przed niepowołanym dostępem do danych na nim zgromadzonych dodatkowo chroni program antywirusowy. Nasz sklep korzysta z oprogramowania do tworzenia stron internetowych: WordPress i wtyczki eCommerce: Woocommerce. Przechowywane przez to oprogramowanie i tę wtyczkę dane osobowe dodatkowo zabezpieczone są hasłem dostępu do indywidualnego konta zarządzającego nimi. Ponadto korzystamy z serwera firmy: Nazwa.pl oraz dostępnej na nim usługi kont e-mailowych, dostęp do naszego konta serwerowego oraz do naszych kont e-mailowych również zabezpieczony jest hasłami.

Dokładamy wszelkich starań aby nasz sklep internetowy był maksymalnie bezpieczny, dzięki temu, że:

– nasz sklep internetowy (witryna) szyfrowany jest bezpiecznym certyfikatem SSL, który chroni np. Twoje indywidualne hasło na koncie w naszym sklepie,
– zawsze korzystamy z najnowszej wersji WordPress,
– zawsze korzystamy z najnowszych wersji WooCommerce i innych wtyczek,
– regularnie wykonujemy bezpieczne kopie zapasowe danych naszego sklepu, szczególnie dane WooCommerce,
– korzystamy z silnych, unikatowych haseł na koncie WordPress,
– ograniczamy do dwóch liczbę osób z dostępem do panelu administracyjnego wp-admin.

5. Jak długo przechowujemy Twoje dane osobowe?

Przechowujemy Twoje dane osobowe przez okres obowiązywania umowy zawartej z Tobą, a także po jej zakończeniu w celach:

  • dochodzenia roszczeń w związku z wykonywaniem umowy,
  • wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności podatkowych i rachunkowych,
  • zapobiegania nadużyciom i oszustwom,
  • statystycznych i archiwizacyjnych,
  • maksymalnie przez okres 10 lat od dnia zakończenia wykonania umowy.

Oczywiście masz prawo w każdym momencie zażądać usunięcia swoich danych osobowych przez nas posiadanych, z wyjątkiem tych, które jesteśmy zobligowani zachować ze względów administracyjnych, prawnych albo bezpieczeństwa.

6. Z kim dzielimy się Twoimi danymi osobowymi?

Wszystkie dane osobowe otrzymaliśmy od Ciebie w procesie zakładania konta w naszym sklepie oraz podczas składania zamówienia.

Twoje dane osobowe, w celu realizacji składanych przez Ciebie zamówień oraz celach statystycznych i rachunkowych, przekazywane są jedynie dostawcom usług, z których korzystamy przy prowadzeniu sklepu internetowego. Dostawcy usług, którym przekazywane są Twoje dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają naszym poleceniom co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (dostawca usługi hostingowej, systemy do prowadzenia analiz internetowych) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (dostawcy usług płatności elektronicznych, usług kurierskich oraz usług bankowych).

W przypadku skierowania do nas żądania, udostępniamy również dane osobowe: uprawnionym organom państwowym, w szczególności jednostkom organizacyjnym prokuratury, Policji, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

7. Jakie masz możliwość dostępu do swoich danych osobowych, ich aktualizacji lub usunięcia? Jak to zrobić?

W każdej chwili umożliwiamy Tobie kontakt z Administratorem danych w sprawie dotyczącej Twoich danych u nas zgromadzonych. W każdym momencie możesz zażądać od nas kopii swoich danych osobowych, poprawienia ich lub usunięcia. Wystarczy napisać do nas na adres sklep@supportsport.pl lub poprzez formularz kontaktowy dostępny w głównym menu naszego sklepu internetowego pod hasłem kontakt. Wprowadzenie zmian w podanych przez Ciebie danych możliwe jest również po zalogowaniu się na indywidualnym koncie (w przypadku Klientów posiadających zarejestrowane konta). Części udostępnionych danych, związanych przede wszystkim z zawartą uprzednio umową sprzedaży nie można jednakże zmienić, gdyż są one nierozłącznie związane z tą umową (np. dane na fakturze).

8. “Ciasteczka” (cookies).

Strona internetowa naszego sklepu wykorzystuje pliki cookies tzw. ciasteczka, które powalają nam automatycznie rozpoznać Twoje urządzenie końcowe (komputer, tablet, smartfon) przy następnej wizycie. Ciasteczka pozwalają nam dostosować wygląd strony do Twoich preferencji lub zapamiętać login czy hasło do indywidualnego konta. Ciasteczka nie gromadzą Twoich danych osobowych i można wyłączyć ich obsługę odpowiednio konfigurując poszczególne przeglądarki internetowe.

9. Bezpieczeństwo gromadzonych danych. Jak chronimy Twoje dane osobowe?

Dokładamy wszelkiej staranności do zabezpieczenia posiadanych danych osobowych, poprzez wprowadzanie zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych, aby chronić Twoje dane przed nieuprawnionym dostępem i ujawnieniem, jak również przypadkowym lub bezprawnym zniszczeniem, zmianą bądź zgubieniem. W przypadku naruszenia ochrony Twoich danych osobowych jesteśmy zobligowani przez przepisy prawa do zgłoszenia tego faktu organowi nadzorczemu właściwemu zgodnie z art. 55, w terminie do 72 godzin od czasu stwierdzenia ich naruszenia.

Pamiętaj! Nigdy nie wysyłamy do Ciebie żadnej korespondencji, w tym korespondencji elektronicznej z prośbą o podanie danych do logowania, a w szczególności hasła dostępowego do Twojego konta. W przypadku, gdy utracisz w jakikolwiek sposób hasło dostępu do swojego konta, sklep umożliwia wygenerowanie nowego hasła. Nigdy nie wysyłamy przypomnienia hasła. Hasło jest przechowywane w bazie danych w formie zaszyfrowanej, w sposób uniemożliwiający jego odczytanie. Celem wygenerowania nowego hasła należy podać adres e-mail w formularzu dostępnym pod linkiem „Nie pamiętasz hasła”, podanym przy formularzu logowania do konta w sklepie. Nowe hasło zostanie automatycznie wysłane na adres poczty elektronicznej podany podczas rejestracji lub zapisany w ostatniej zmianie profilu konta.